Lang leve censuur

March 20, 2012 § 3 Comments

Dames en heren, jongens en meisjes, bij deze een hele korte update. Ik ben op het moment in China, en daar hebben ze besloten om WordPress (de blogsite waar deze blog is opgezet) te blokkeren. Ik kan op heel weinig computers dus deze blog bijhouden, oftewel, het kan nog langer duren voordat er weer een post komt. (Voor de wijsneuzen: de computer waar ik nu op typ is een openbare computer die ik niet meer dan 30min kan gebruiken)

Intussen probeer ik vrolijk gewoon nog steeds de Great Chinese Firewall te omzeilen…

Tagged: ,

§ 3 Responses to Lang leve censuur

  • Lilian says:

    Er zijn allerlei handige programma’s & applicaties om de Great Firewall op je eigen laptop/notebook te omzeilen, voor zowel internetten als mailen en chatten. Het is echter wel aan te raden om die op een usb-stick te zetten vóórdat je naar China gaat – want *in* China kun je ze natuurlijk niet downloaden, hahaha :-).

    Omdat je daar nu al zit: word vriendjes met een slimme jongen/meid of vrouw/man die zo’n usb-stick met omzeilertjes heeft, kopieer ze op een eigen usb-stick en laat je uitleggen hoe het werkt. Is niet zo heel ingewikkeld, maar een toelichting kan nooit kwaad.

    Succes!

  • kirstylia says:

    is in principe een verstandig idee ja, op een probleempje na: ik heb geen laptop/netbook bij me… 😉 dus voor zover houden we het gewoon op hostels waar ze eens in de zoveel tijd een PPTP tunnel of VPN hebben!

  • Lilian says:

    Ahhhh … tja … dan ben je idd afhankelijk van een tunneltje hier en een VPN’etje daar. Gaat wel lukken, toch? Zet ‘m op, witte muizen! 🙂

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Lang leve censuur at Lost in Asia.

meta

